Tuesday, March 31, 2009

belajar secara berkumpulan lebih baik daripada belajar secara sendirian.bincangkan.
Pada pendapat saya belajar secara aberkumpulan atau sendirian kini menjadi isu yang mengaru kepala kerana pada saya,isu ini harus dibuat daripada diri sendiri.seseorang itu mungkin lebih suka belajar tampa ganguan atau lebih suka belajar bersama rakan-rakan.
Sesiapa yang lebih suka bersendirian semasa belajar, mungkin tidak suka suasana yang bising supaya beliau boleh fokus untuk menghabiskan kerjanya dengan teliti dan mengahasilkan kerja yang bagus.
Belajar bersendirian juga ada keburukkannya kerana apabila belajar bersendirian kami tidak dapat menanya seseorang apabila menghadapi kesusahan untuk misalnya,menghabiskan kan kerja sekolah.Seorang yang berlajar berkumpulan akan mendapat mempelajari dengan lebih lanjut apabila beberapa kepala yang sedang memikirkan sesuatu tentulah dapat medapat pengetahuan dengan lebih cepat bukan?
Dengan itu saya memang suka belajar bersama rakan rakan lain kerana saya dapat menimba lebih ilmu dengan masa yang sama dan juga saya akan menolong rakan-rakan yang lain dengan subjek-subjek yang mereka ada kesusahan untuk memahami.Itulah,bagosnya
NOTE!
d efinision
i informasi
a analysis

(Repeat IBU for each point)
i isi
b buktiu ulasan (conclusion)
k kesimpulan
u ummph!!

No comments: