Wednesday, August 12, 2009

Hari kebangsaaan singapura

Hari Ke bangsaan Singapura adalah hari yang amat penting kerana ia adalah perayaan untuk menunjukkan betapa maju singapura telah menjadi setelah 44 tahun. Pada hari itu kami,sebagai rakyat singapura dapat meraikan kemajuan singapura bersama-sama dan kita dapat menghargai negara kita yang aman damai ini.

Saya menunjukkan penghargaan negara saya ini dengan membuat ikrar.Juga saya mendapat peluang untuk menyaksikan salah satu daripada persembahan sebagai persediaan untuk hari kebangsaan.Saya berseronok kerana pada pendapat saya,persembahan pada tahun ini lebih beristimewa daripada yang lain-lain kerana,mereka menunjukkan 10 bahagian yang menunjukkan bagaimana kemajuan singapura meningkat setiap2 tahun.

Pada 9 ogos tahun ini pula,saya menyambut bersama keluarga di rumah untuk menyaksikan persembahan dan bunga api yang gemilang itu.

No comments: